اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ وَعَلَى آلِ مُحَمَّدٍ

بِسْمِ اللهِ الرَّحْمنِ الرَّحِيمِ

جَزَاكُمُ اللهُ خَيْرًا كَثِيْرًا وَجَزَاكُمُ اللهُ اَحْسَنَ الْجَزَاء

Jazakumullah Khairan Katsiran Wa Jazakumullah Ahsanal Jaza’

“Semoga Allah SWT akan membalas dirimu dengan kebaikan yang banyak dan semoga Allah SWT akan membalas dengan balasan yang terbaik.”

Monday 14 November 2011

Experiment....tulip Malaysia...

Saya nk kongsi kat sini....beberapa bulan yg lepas kawan sekerja saya balik training dari overse n dia telah berikan pd kawan saya sempena Birthday dia risome bunga tulip....oleh kerana Birthday girl tu tahu yg saya sangan pencita tanaman jd dia hadiahkan kepada saya pula...jd ini dikira amanah dan mula dari hari itu saya memnjaga dan membelai bunga tulip tu agak lama juga proses tumbesaran dia nnt u all's boleh tengok kat bawah ni saya uplowd kan gambar camne rupa bunga tulip dari bentuk bebawang....n saya akan citer juga nnt pekembangan pokok tulip saya....


Saya tanamnya di Makmal saya je....sebab suhu di makmal kerja saya 16°C....cam kat overse kan.....memang sejuk sesangat nya....tp kulit x jadi cerah gak.....heeee..


Ini masa baru tanam


Setelah sebulan setengah kelopak risome mula merah


Ini ia dah terbalah dua


ha..dah kuar pun pucuknya


Semakin membesar setelah hampir 4 bulan


Pucuknya semakin meninggi setelah hampir 5 bulan sekarang ni.

No comments: